کشتی کج ملی



نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ سیاسی و اجتماعی و ورزشی و آدرس wwe.ehsan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورزش کشتی کج ورزشی است که طرفداران بسیار زیادی در سر تا سر جهان همچنین ایران دارد اما به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد مردم دسترسی زیادی به مسابقات کشتی کج ندارند به همین دلیل آشنایی زیادی هم با آن ندارند

شما در این قسمت میتوانید اطلاعات بسیار کاملی درباره این ورزش بدست آورید به طوری که حتی اگر هیچ گونه اطلاعاتی هم درباره آن ندارید ، با خواندن این مطالب اطلاعات بسیار کاملی در همه زمینه های کشتی کج بدست می آورید

این اطلاعات کامل را در هیچ سایت دیگری نمی توانید پیدا کنید

اکیدا توصیه میکنم مطالب را به ترتیب بخوانید . امیدوارم استفاده کافی را ببرید . با تشکر                                  

 

نوع خاصی از ورزش وجود دارد که ریشه آن از آمریکا است.

نام اصلی آن professional wrestling به معنی کشتی حرفه ای میباشد اما در فارسی به کشتی کج معروف شده است.

این ورزش تفاوت های بسیار زیادی نسبت به سایر ورزش ها دارد که همین هم باعث جذابیت آن شده است

اولین تفاوتی که این رشته با سایر رشته ها دارد این است که این رشته یک فدراسیون رسمی جهانی ندارد و کمپانی های مختلفی در سرتاسر جهان جود دارند که این مسابقات را برگزار میکنند که البته همه آنها به صورت خصوصی اداره میشوند

در گذشته کمپانی های مختلفی وجود داشتند که مهمترین آنها wwf بود همچنین کمپانی های دیگری هم نظیر wcw یا uswa یا  smw هم فعالیت میکردند


wwesport.ir - wwf

در حال حاضر کمپانی های زیادی در سرتاسر جهان مخصوصا امریکا وجود دارد که مهم ترین و بزرگترین و پر طرفدار ترین آنها کمپانی wwe میباشد و کشتی کج ، تمام محبوبیتش را به این کمپانی مدیون است . درباره این کمپانی بعدا به طور مفصل توضیح خواهیم داد.


wwesport.ir - wwe

در رده بعدی میتوان به کمپانی tna  اشاره کرد که البته اصلا با wwe قابل مقایسه نیست اما پیش بینی میشود در آینده یک رقیب جدی برای wwe باشد زیرا اکثر کشتی کج کاران مشهوری که از wwe خداحافظی می کنند یا اخراج می شوند به tna میروند از جمله میتوان به کورت انگل و جف هاردی و مت هاردی و آر وی دی و مستر کندی و چند کشتی گیر دیگه اشاره کرد که از wwe به tna رفتند


wwesport.ir - tna

همچنین کمپانی های کوچک دیگری هم مانند ovw – aws – czw – iwa وجود دارند که فکر میکنم بهتره راجع بهشون صحبتی نکنیم!

در بخش بعدی کمپانی wwe رو به طور کامل به شما معرفی میکنیم                                                  

تاریخچه کشتی کج در آمریکا به سالهای خیلی دور بر میگردد و تاریخ دقیقی برای شروع این ورزش نمیتوان بیان کرد اما فکر میکنم تاریخچه این ورزش به قرن هیجدهم میلادی هم برسد!

لازم به ذکر است تاریخچه کامل کشتی کج و کمپانی wwe در همین سایت موجود است . حتما مطالعه کنید چون مطالب کامل و مفیدی داره
رفته رفته زمان به پیش رفت و تقریبا به سال ۱۹۵۰ میلادی نزدیک شدیم . در این زمان این ورزش شکل بهتری به خود گرفت و تعداد محدودی از مردم را به سمت خود کشانید .

باز هم زمان به پیش رفت و تقریبا به سال ۱۹۸۰ میلادی رسیدیم . کمپانی هایی به وجود آمدند که مسابقات کشتی کج را برگزار می کردند . با روی کار آمدن کمپانی wwf تحول عظیمی در این ورزش به وجود آمد و طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد .

چند سال بعد این کمپانی به wwe تغییر نام داد . اکثر کشتی کج کاران مشهوری هم که در wwf فعالیت میکردند به wwe اومدن و این کمپانی به بهترین و پر طرفدارترین کمپانی کشتی کج دنیا تبدیل شد و حالا پس از این همه سال همچنان بی رقیب در صدر قرار دارد .

vince McMahon مالک و رئیس این کمپانی هست . البته وینس در گذشته خودش کشتی کج کار میکرد و بدن نسبتا خوبی هم داشت اما در کل مدیریتش بهتر از کشتی گرفتنش است . البته او افتخاراتی هم داشته از جمله یک بار قهرمانی wwe championship و یک بار هم قهرمانی رویال رامبل . او معمولا چهره هیلی بوده و همیشه مردم از او نفرت داشتند اما انصافا از لحاظ مدیریتی واقعا کار بلد هست و از امکانات مختلفی برای هر چه بهتر شدن مسابقات استفاده کرده است .

همسر وینس ، لیندا مکمن نام دارد که مقداری از سهام کمپانی به نام او می باشد . اخیرا شنیدم که خانم لیندا مکمن برای عضویت در مجلس سنای آمریکا هم کاندید شده بود اما نمیدونم رای آورد یا نه .

وینس و لیندا دو فرزند دارند . پسر آنها شین مکمن نام دارد که او هم کشتی کج کار میکند البته الان تقریبا دو سالی میشه که دیگه مسابقه نمیده ولی هنوز به طور رسمی خداحافظی نکرده و ممکن هست که به رینگ کشتی کج برگردد هر چند خیلی ها معتقدند در آینده ای نزدیک او جانشین پدرش می شود و مدیریت کمپانی به دست او می افتد .یندا و وینس یک دختر هم به نام استیفانی مکمن دارند که او هم مدتی در قسمت زنان کشتی میگرفت و یه مدت هم جنرال منیجر راو بود . جالب است بدانید تریپل اچ ( از بزرگان دنیای کشتی کج که ۱۳ بار قهرمان جهان شده ) همسر او هست یعنی تریپل اچ داماد وینس مکمن می باشد . تریپل اچ و استیفانی دو تا دختر داشتند و سال گذشته پسرشان هم به دنیا آمد

خب این از کمپانیwwe کشتی کج در ظاهر یک ورزش خیلی خشن به نظر می رسد به طوری که اگر کسی یکی دو بار مسابقات کشتی کج را ببیند فکر می کند که کشتی کج فقط این است که دو تا کشتی گیر هیکل درشت میان و تا می تونن همدیگه رو می زنند           

ولی حقیقت امر این نیست و به این خشنی که به نظر می رسد ، نیست . حتی خیلی مواقع صحنه های طنز هم در کشتی کج وجود دارد . در واقع اگر شما مسابقات کشتی کج را به ترتیب نگاه کنید مانند این است که دارید یک سریال می بینید چرا که کمپانی wwe سناریو نویسانی دارد و آنها تصمیم می گیرند که چه استوری لاین ( story line ) هایی به وجود بیاورند که برای مردم جالب تر و جذاب تر باشد .

میکروفن یک نقش اساسی دارد . خیلی وقت ها می بینیم که یک سوپر استار وارد سالن میشود اما نه با لباس مسابقه بلکه با کت و شلوار و نه برای مسابقه بلکه برای صحبت کردن!

حتی خیلی وقت ها کف رینگ فرش پهن می کنند و مبل هم میذارن ! خیلی مواقع یک کشتی گیر وارد می شود و برای حریفش رجز خوانی می کند . اکثر استوری لاین ها به این صورت آغاز می شود که یک کشتی گیر وارد رینگ می شود و برای حریفش رجز خوانی می کند و یا ممکن است به او توهین کند یا او را تحقیر کند و یا اینکه در مسابقات او دخالت کند و یا اینکه در مسابقه رو در رو ، ضربات غیر قانونی و بسیار شدیدی به او وارد کند و یا اینکه رسما او را چلنج (challenge) کند . بدین ترتیب یک استوری لاین بین این دو نفر به وجود می آید و درگیری شان آغاز می شود و ممکن است اگر درگیری بین دو سوپر استار بزرگ باشد ممکن است در دو یا سه پی پر ویو با هم مسابقه بدهند و درگیری هایی که بین کشتی گیران سطح پایین تر به وجود می آید در مسابقات راو یا اسمکدان است .

بعضی از سوپر استاران هم شو (show) هایی مخصوص خودشان دارند . مثلا ادج رو میگم که برنامه کاتینگ ادج ( cutting edge ) رو داشت و در اون از سوپر استاران دیگر دعوت می کرد که البته معمولا در اواخرش بین دو نفر ، درگیری پیش می آمد . یا مثلا کریستین که برنامه پیپ شو ( peep show ) را دارد و . . .

نکته دیگری که باید اشاره کنم این است که سوپر استاران wwe فقط از کشور آمریکا نیستند بلکه از کشور های کانادا و مکزیک و انگلستان و ایرلند و اسکاتلند و فرانسه و روسیه و آفریقای جنوبی و ایتالیا و جامائیکا و ژاپن و استرالیا و هند و حتی ایران ( خسرو وزیری و محمد حسن) هم در مسابقات حضور دارند یا داشته اند . همچنین خود مسابقات هم فقط در ایالت های آمریکا برگزار نمی شود بلکه کمپانی ، تور هایی در طول سال دارد و مسابقات را درکشور های دیگر هم مثل کانادا و انگلستان و مکزیک و استرالیا و . . . برگزار می کند .

نکته بسیار مهمی که در رابطه با کشتی کج باید به شما بگویم تعداد طرفداران و تماشاچیان آن است . این ورزش بسیار در بین مردم آمریکا و سایر کشور ها و همچنین ایران محبوب است به طوری که برای مسابقات معمولی و هفتگی راو و اسمکدان بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تماشاچی به سالن می آید و همچنین مسابقات راو چیزی در حدود ۵ یا ۶ میلیون بیننده تلویزیونی دارد که مسابقات را زنده تماشا می کنند . برای پی پر ویو ها تعداد تماشاچیان خیلی بیشتر و برای رسلمنیا خیلی خیلی بیشتر به طوری که در رسلمنیا ۳ نزدیک به ۹۷۰۰۰ تماشاچی ( تقریبا به اندازه گنجایش ورزشگاه نیوکمپ بارسلونا ) برای دیدن مسابقه آمدند .

همچنین برای دیدن مسابقات باید از چند ماه قبل بلیط را رزرو کرد و قیمت آن هم بسیار بالا می باشد  . همچنین نکته جالب اینکه سالن ها هیچ موقع یک صندلی خالی هم ندارند و همیشه سالن کاملا پر می شود حتی اگر مسابقات در روز عید کریسمس هم باشد باز هم یک صندلی هم خالی نمی ماند !


wwesport.ir - wwe fans

چیز دیگری که باعث زیباتر شدن مسابقات کشتی کج شد ، افزودن تکنولوژی روز دنیا به آن بود که وینس مکمن در این زمینه هیچ چیزی کم نگذاشته است . مثل نورپردازی های بسیار زیبا و مراسم آتش بازی و نور باران در ابتدای شو ها و . . .


wwesport.ir - beginning of show

همچنین در گذشته این چنین بود که هر کشتی گیری که میخواست وارد سالن شود بدون هیچ مقدمه ای وارد میشد اما گذشت زمان ، تغییر و تحولات زیادی در کشتی کج به وجود آورد مثلا حالا هر کشتی گیری یک تم مخصوص ورودی دارد . یعنی هر کشتی گیری که بخواهد وارد سالن شود ابتدا موزیک ورودی او پخش می شود و فیلم ورودی او در صفحه نمایشگر های سالن پخش میشود و او با سبک مخصوص خودش وارد می شود . مثلا برای بعضی ها در ابتدای ورودشان مراسم آتش بازی و نور باران انجام می شود مثل ادج یا باتیستا


wwesport.ir - edge entrance

و برای بعضی دیگر تمام سالن به رنگ خاصی در می آید مثلا در هنگام ورود کین تمام سالن قرمز و به رنگ آتش در می آید یا به هنگام ورود گروه دی ایکس تمام سالن به رنگ سبز در می آید و با شبرنگ های سبزی که در دستان تماشاچیان است ، صحنه بسیار زیبایی به وجود می آید

 


wwesport.ir - kane entrance

و یا برای بعضی دیگر مثل آندرتیکر تمام چراغ های سالن خاموش می شود که البته آندرتیکر یکی از زیباترین تم های ورود را دارد .


wwesport.ir - undertaker entrance

خلاصه هر کسی که باکشتی کج آشنایی پیدا کرده است و چند مسابقه آن را دیده است ، مطمئنا علاقه مند شده است .این ورزش مخصوص سن خاصی هم نیست و در سالن از کوچک و بزرگ و پیر و جوان و زن و مرد (از بچه ۷ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله) می آیند و مسابقات را دنبال می کنند . مطمئنا شما دوست عزیز هم به کشتی کج علاقه مند شده اید . شما می توانید در سایت wwesport.ir هر گونه اطلاعاتی که در رابطه با کشتی کج باشد را کسب کنید . همچنین اگر به مسابقات دسترسی ندارید ، می توانید با مراجعه به این سایت از نتایج به روز و اخبار جدید آگاه شوید . همچنین ممکن است در آینده مسابقات را برای دانلود یا فروش هم بگذاریم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ برچسب:, ] [ ] [ احسان نیک فطرت ]

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید نام:احسان نام خانوادگی:نیک فطرت کشتی گیرانی که عاشقشان هستم: راک.سی ام پانک.شیمیس
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 55
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 66
بازدید ماه : 65
بازدید کل : 102435
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1